Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Polityką prywatności, którą znajdziesz na dole strony internetowej naszego sklepu.
KINETIC 48060 - 1:48 Harrier GR1/GR3
Opis
Plastikowy model do sklejania brytyjskiego samolotu pionowego startu Hawker Siddeley Harrier
- Producent - Kinetic
- Nr. katalogowy producenta - 48060
- Skala modelu: 1/48
W skład zestawu wchodzą:
- ramki z częściami do sklejenia
- instrukcja składania modelu wraz z prezentacją możliwych wersji malowania
- arkusz kalkomanii
- blaszka fototrawiona
Zestaw nie zawiera kleju i farb niezbędnych do wykonania modelu.
Model został wykonany przez firmę Kinetic. Modele Kinetic polecamy dla średnio zaawansowanych modelarzy, charakteryzują się dobrym spasowaniem części i wysokim stopniem odwzorowania detali.
Model wymaga sklejenia części. W tym celu pomocna będzie instrukcja załączona do modelu, która przedstawia kolejność wycinania części i sklejania modelu. Instrukcja zawiera też sugestie dotyczące wyboru farb do malowania modelu zależnie od wybranej wersji. Ostatnim etapem budowy jest naniesienie na jego powierzchnię kalkomanii dołączonych do zestawu zgodnie z przedstawionym schematem.
Do budowy modelu niezbędne będą następujące podstawowe narzędzia:
- cążki lub skalpel modelarski
- pilniki lub papier ścierny o kilku gradacjach
- pędzelki o różnej grubości
- klej modelarski do plastiku
- klej modelarski do części fototrawionych
- zestaw farb według instrukcji lub dobrany według potrzeb z pomocą pracownika naszego sklepu modelarskiego
Hawker Siddeley Harrier to brytyjski samolot rozpoznawczy i bliskiego wsparcia, posiadający zdolność krótkiego i pionowego startu i lądowania
Początkowo produkowany przez Hawker Siddeley, następnie BAe. W wersji morskiej oznaczony Sea Harrier, a w USA jako AV-8A Harrier.
Pierwowzór Harriera opracowano w 1957 roku.
Rewolucyjnym rozwiązaniem zastosowanym w maszynie Hawker P.1127 było użycie wektorowanego ciągu z napędzającego samolot silnika turbowentylatorowego, do uzyskania własności pionowego startu i lądowania. Pierwszy pionowy start maszyny odbył się 21 października 1960 roku.
Po powstaniu z połączenia Hawker Aircraft i Armstrong-Siddeley firmy Hawker Siddeley Aviation, samolot Hawker P.1127 został przemianowany na Kestrel.
Nowy Kestrel posiadał ukośne skrzydła, większą część ogonową i powiększony kadłub przystosowany do zamontowania silnika Pegasus o ciągu 85 kN. Ze względu na duże zainteresowanie maszyną ze strony Stanów Zjednoczonych i Niemiec, utworzono specjalny dywizjon testowy, w którego skład wchodzili piloci wojskowi z Wielkiej Brytanii, Niemiec Zachodnich i Stanów Zjednoczonych.
W 1966 roku brytyjski RAF zamówił 60 maszyn, które jako samoloty serii informacyjnej weszły do służby w połowie 1967 roku.
W kolejnych latach Harrier, bo taką nazwę ostatecznie przyjęto dla samolotu wiele kolejnych wersji służyło w lotnictwie Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Hiszpanii i Indii.
Pierwszym produkcyjnym modelem powstałym na bazie Kestrela był szturmowy Harrier GR Mk.1, który wszedł do służby w RAF w 1969 roku. Przy okazji testów własności manewrowych maszyny opracowano techniki operowania wektorowanym ciągiem silnika w locie poziomym i podczas ewolucji przy użyciu wektorowania ciągu w locie na wprost, niemożliwych do wykonania na konwencjonalnych samolotach, a pozwalających skutecznie wymanewrować wrogie maszyny i pociski kierowane.
Na bazie GR.1 powstała GR.3 najnowocześniejsza wersja szturmowa Harriera pierwszej generacji, wyposażona w lepsze oprzyrządowanie elektroniczne i jeszcze mocniejszy silnik Pegasus 11 Mk 103 o ciągu 95,6 kN (9750 kG).
Brytyjskie Harriery przeszły chrzest bojowy podczas wojny o Falklandy-Malwiny z Argentyną w 1982. Bazujące na lotniskowcach samoloty Sea Harrier działały wspólnie z maszynami wersji GR.3 należącymi do RAF, wykonując zadania obrony powietrznej floty, a GR.3 atakowały cele naziemne. Sea Harriery spisały się nadzwyczaj dobrze zestrzeliwując w walkach powietrznych 24 wrogie maszyny przy braku strat własnych.
Dane techniczne samolotu Harrier :
- długość: 14,24m
- rozpiętość: 7,70m
- napęd: 1 × Rolls-Royce Bristol Pegasus 11 Mk.103, turbowentylatorowy
- moc silnika: 95,6 kN (9750 kG)
- prędkość maksymalna: 1175km/h
- prędkość wznoszenia: 100m/s
- pułap: 15 000m
- zasięg: 670
- 2 × Działko ADEN kal. 30 mm w zasobnikach, AS-37 Martel przeciwokrętowy pocisk rakietowy, AIM-9 Sidewinder,
bomby różnych rodzajów, zasobniki do misji rozpoznawczych, dodatkowe zbiorniki paliwa
Atrybuty produktu
Skala | 1/48 |
Rodzaj | Wojskowe |
Okres | Po 1945 roku |
Kraj | Wielka Brytania |
Typ samolotu | Szturmowe |
Napęd | Odrzutowe |
Układ płatu | Górnopłaty |
Ilość silników | Jednosilnikowe |
Opinie o produkcie (0)
162,71 zł
Cena regularna:
184,90 zł
237,51 zł
Cena regularna:
269,90 zł
180,31 zł
Cena regularna:
204,90 zł
519,11 zł
Cena regularna:
589,90 zł
261,27 zł
Cena regularna:
296,90 zł
211,11 zł
Cena regularna:
239,90 zł
Wyświetlane są wszystkie opinie, o ile są zgodne z regulaminem sklepu i nie zawierają linków do innych stron. Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.