Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Polityką prywatności, którą znajdziesz na dole strony internetowej naszego sklepu.
FLYHAWK 1122 - 1:700 HMS Hermes 1942
Opis
Model plastikowy do sklejania brytyjskiego lotniskowca HMS Hermes 1942
- Producent - Flyhawk
- Nr. katalogowy producenta - 1122
- Skala modelu: 1/700
W skład zestawu wchodzą:
- ramki z częściami do sklejenia
- elementy fototrawione
- instrukcja składania modelu wraz z prezentacją możliwych wersji malowania
- arkusz kalkomanii
Zestaw nie zawiera kleju i farb niezbędnych do wykonania modelu.
Model został wykonany przez chińską firmę Flyhawk znaną z wysokiej jakości produktów, zarówno modeli jak i elementów fototrawionych stosowanych w modelarstwie. Modele Flyhawka polecamy dla modelarzy w każdym stopniu zaawansowania.
Model wymaga samodzielnego sklejenia części. W tym celu pomocna będzie instrukcja załączona do modelu, która przedstawia kolejność wycinania i sklejania części. Instrukcja zawiera też sugestie dotyczące wyboru farb do malowania zestawu. Ostatnim etapem budowy jest naniesienie na jego powierzchnię kalkomanii dołączonych do zestawu zgodnie z przedstawionym schematem.
Do budowy modelu niezbędne będą następujące podstawowe narzędzia:
- cążki lub skalpel modelarski
- pilniki lub papier ścierny o kilku gradacjach
- pędzelki o różnej grubości
- klej modelarski do plastiku
- klej cyjanoakrylowy do klejenia elementów fototrawionych
- zestaw farb według instrukcji lub dobrany według potrzeb z pomocą pracownika naszego sklepu modelarskiego
HMS Hermes – brytyjski lotniskowiec, w służbie w latach 1924–1942. Był pierwszym okrętem na świecie zaprojektowanym i zbudowanym specjalnie jako lotniskowiec. Był to 9. brytyjski okręt noszący tę nazwę. Został zatopiony przez samoloty japońskie na Oceanie Indyjskim 9 kwietnia 1942 roku, podczas II wojny światowej.
„Hermes” jako jeden z pierwszych wprowadził klasyczną architekturę dla lotniskowców: z płaskim pokładem lotniczym nad całym kadłubem, nieco wystającym miejscami nad obrys kadłuba oraz z wąską, dość dużą nadbudówką na prawej burcie, mieszczącą m.in. pomost bojowy i szeroki komin.
Uzbrojenie artyleryjskie stanowiło 6 dział 140 mm w stanowiskach po 3 na burtach, pod pokładem lotniczym, z ograniczonym polem ostrzału na burty. Uzbrojenie przeciwlotnicze stanowiły początkowo 4 pojedyncze działa przeciwlotnicze 102 mm na prawej burcie, przed i za nadbudówką. W 1927 roku usunięto jednak ostatnie działo, gdyż utrudniało operacje lotnicze. Po niewielkich zmianach lekkiego uzbrojenia przeciwlotniczego, od 1932 roku okręt miał nadto dwa poczwórne wkm-y plot. 12,7 mm Vickers.
W latach 1932–1933 okręt poddano modernizacji w Wielkiej Brytanii, m.in. montując drugi podnośnik lotniczy. Liczbę samolotów ograniczono z 20 do 15. Okręt powrócił do służby 1 listopada 1934 roku, po czym znowu skierowano na wody chińskie. W 1937 roku lotniskowiec powrócił do Wielkiej Brytanii, po czym 11 czerwca 1937 roku wycofano go do rezerwy w Devonport. Służył następnie do szkolenia.
Po wybuchu II wojny światowej okręt w 1939 roku przywrócono do służby czynnej. 14 października 1939 roku przydzielono go do zespołu N (Force N) poszukującego niemieckiego rajdera „Admiral Graf Spee” na zachodnim Oceanie Indyjskim. Od listopada 1939 prowadził służbę patrolową na Atlantyku i Morzu Śródziemnym, bazując m.in. w Dakarze. 8 lipca 1940 roku wziął udział w operacji Catapult mającej na celu neutralizację francuskiej floty.
10 lipca 1940 roku „Hermes” odniósł poważne uszkodzenia dziobu w kolizji z krążownikiem pomocniczym „Corfu” podczas sztormu. Po prowizorycznych naprawach we Freetown, remont w Simon’s Town w Afryce Południowej trwał do października 1940 roku. Następnie pomiędzy październikiem a listopadem 1940 roku lotniskowiec brał udział w poszukiwaniach niemieckiego rajdera „Admiral Scheer” na Atlantyku.
W 1941 „Hermes” przebazował na Ocean Indyjski. Brał udział w akcjach przeciw celom włoskim w Afryce Wschodniej i Somalii. Wcielony następnie w skład Floty Wschodniej (Eastern Fleet), wspierał wojska brytyjskie przeciwdziałające proniemieckiemu zamachowi stanu w Iraku.
Pomiędzy 2 a 4 kwietnia 1942 roku okręt bazował w Trincomalee na Cejlonie, przygotowując się do operacji desantowej na Madagaskar, lecz następnie wyszedł w morze na skutek doniesień o obecności floty japońskiej, dokonującej rajdu na Ocean Indyjski. 9 kwietnia 1942 „Hermes” z niszczycielem „Vampire” został wykryty 65 mil morskich na południe od Trincomalee przez japońskie samoloty, po czym zaatakowany przez ok. 50 samolotów z lotniskowców „Akagi”, „Hiryū” i „Sōryū”, podczas gdy nie miał na swoim pokładzie żadnych własnych samolotów oraz możliwości powiadomienia o ataku. Trafiony około 40 bombami bombowców nurkujących, okręt zatonął na pozycji 7°45′N 81°48′E. Zginęło 307 członków załogi, w tym 19 oficerów, z dowódcą komandorem R. Onslowem.
Dane taktyczno-techniczne
Wyporność 10 850 t
całkowita: 13 700 t
Długość 182,9 m
Szerokość 29,2 m
Zanurzenie 7,1 m
Napęd
2 zespoły turbin Parsonsa, 6 kotłów Yarrow, 2 śruby
moc: 40 000 KM
Prędkość 25 węzłów
Zasięg 5600 Mm przy prędkości 10 węzłów
Uzbrojenie
6 armat 140 mm (6xI)
3 armaty 102 mm plot (3xI)
później dodatkowo armaty 20 mm i wkm-y
Wyposażenie lotnicze
15 samolotów
Załoga 664 ludzi
Opinie o produkcie (0)
260,87 zł
Cena regularna:
306,90 zł
120,33 zł
Cena regularna:
171,90 zł
37,73 zł
Cena regularna:
53,90 zł
61,52 zł
Cena regularna:
76,90 zł
1 189,91 zł
Cena regularna:
1 399,90 zł
271,92 zł
Cena regularna:
319,90 zł
Wyświetlane są wszystkie opinie, o ile są zgodne z regulaminem sklepu i nie zawierają linków do innych stron. Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.