Producenci
Produkty w promocyjnych cenach
MINIART 35040 - 1:35 German Artillery Crew Riders
MINIART 35040 - 1:35 German Artillery Crew Riders
29,90 zł 26,31 zł
szt
MINIART 35520 - 1:35 Village Ruined House
MINIART 35520 - 1:35 Village Ruined House
67,90 zł 59,75 zł
szt
HOBBY BOSS 80217 - 1:72 F4U-1 Corsair
HOBBY BOSS 80217 - 1:72 F4U-1 Corsair
25,90 zł 22,79 zł
szt
HOBBY BOSS 80234 - 1:72 American P-39 N Aircacobra
HOBBY BOSS 80234 - 1:72 American P-39 N Aircacobra
25,90 zł 22,79 zł
szt
HOBBY BOSS 80250 - 1:72 P-40E Kittyhawk
HOBBY BOSS 80250 - 1:72 P-40E Kittyhawk
25,90 zł 22,79 zł
szt

Modele statków i okrętów

Od lat dbamy, by miłośnicy plastikowych modeli statków i okrętów mogli u nas solidnie się zaopatrzyć. Stale poszerzamy ofertę okrętów marynarki wojennej, także okrętów podwodnych, statków pasażerskich i żaglowców. W naszym sklepie modelarskim znajdują się nie tylko znane ogółowi jednostki pływające jak model słynnego Titanica czy model Bismarcka, niemieckiego pancernika z czasów II wojny światowej, ale też modele statków i okrętów znanych przede wszystkim pasjonatom historii i znawcom tematu. Ofertę uzupełniają drewniane modele do sklejania, głównie żaglowce.

ACADEMY 14103 - 1:350 Admiral Graf Spee ACADEMY 14103 - 1:350 Admiral Graf Spee
Producent: Academy
Cena: 178,90 zł
zobacz więcej
ACADEMY 14110 - 1:350 Cutty Sark ACADEMY 14110 - 1:350 Cutty Sark
Producent: Academy
Cena: 29,90 zł
szt
zobacz więcej
ACADEMY 14213 - 1:800 Nimitz ACADEMY 14213 - 1:800 Nimitz
Producent: Academy
Cena: 88,90 zł
szt
zobacz więcej
ACADEMY 14217 - 1:1000 R.M.S. Titanic ACADEMY 14217 - 1:1000 R.M.S. Titanic
Producent: Academy
Cena: 59,90 zł
zobacz więcej
ACADEMY 14219 - 1:800 Tirpitz ACADEMY 14219 - 1:800 Tirpitz
Producent: Academy
Cena: 42,90 zł
szt
zobacz więcej
ACADEMY 14222 - 1:700 USS Missouri BB-63 ACADEMY 14222 - 1:700 USS Missouri BB-63
Producent: Academy
Cena: 100,90 zł
zobacz więcej
ACADEMY 14224 - 1:700 USS Enterprise CV 6 ACADEMY 14224 - 1:700 USS Enterprise CV 6
Producent: Academy
Cena: 149,90 zł
zobacz więcej

Dla kogo plastikowe modele statków?

Modele statków nie są najłatwiejszymi do wykonania miniaturami. Sklejanie modeli okrętów czy żaglowców to praca wymagająca cierpliwości i precyzji. Modele tego typu przeważnie wymagają już pewnego doświadczenia w operowaniu narzędziami modelarskimi ze względu na dość dużą ilość drobnych części a w przypadku żaglowców - niezbyt łatwe omasztowanie. Wiele statków i okrętów w naturze to jednostki o ogromnych wymiarach. Stąd też skala w jakiej są oferowane w modelarstwie to często 1:350 a nawet 1:700, a więc pomniejszenie jest znacznie większe niż w przypadku modeli samolotów, czołgów czy samochodów. Uzbrojenie, relingi, wszelkie wyposażenie modeli będzie więc znacznie bardziej zminiaturyzowane w tym przypadku, co oczywiście przekłada się na trudność w operowaniu małymi częściami. Drewniane modele żaglowców są jeszcze bardziej wymagające z uwagi na profilowanie drewnianych elementów kadłuba. Wysiłek ten jednak zostaje z nawiązką wynagrodzony w postaci przepięknej repliki statku, którą możemy wyeksponować wybranym przez siebie miejscu.

Statki do sklejania – instrukcja sklejania modelu

Plastikowe modele statków i okrętów do sklejania są sprzedawane w postaci ramek, do których przymocowane są części modelu. Należy odciąć je od ramki za pomocą skalpela modelarskiego lub cążek a następnie skleić w odpowiedniej kolejności zgodnie z dołączoną instrukcją obrazkową. Modele do sklejania nie zawierają przeważnie kleju do modeli oraz farb, więc koniecznie trzeba się w nie zaopatrzyć w trakcie zakupów w sklepie modelarskim. Po sklejeniu modelu wystarczy statek pomalować farbami modelarskimi (dla ułatwienia producenci zamieszczają sugerowane kolory farb w instrukcji modelu) i ewentualnie nałożyć załączone do modelu kalkomanie. Później pozostaje już tylko znaleźć odpowiednie miejsce, by wyeksponować wykonany model okrętu lub żaglowca.

Jaki model okrętu lub statku wybrać?

Wybór modeli statków w naszym sklepie jest tak różnorodny jak cały przekrój jednostek pływających w historii żeglugi. Historia statków rozpoczęła się zapewne od zwykłej tratwy. Dała ona początek łodziom napędzanym siłą mięśni ludzkich, których znakomitym przykładem była galera używana z powodzeniem przez wiele wieków. W I w. p.n.e. znane już były żaglowce. Te starożytne statki posiadały żagle i dwa rzędy wioseł, służących za napęd i ster. Najbardziej udanymi tego typu statkami były średniowieczne drakkery, z których korzystali min. wikingowie. Dopiero jednak późne średniowiecze przyniosło rozwój techniki umożliwiający rozwój żaglowców napędzanych wyłącznie energią wiatru. Pojawiły się min. karawele i karaki, które zapisały się w historii dzięki wyprawie Kolumba, podczas której dopłynął do Ameryki. Znane są szczególnie Santa Maria, Nina i Pinta.

Żaglowce zdominowały transport wodny aż do XIX wieku. Warto wspomnieć tu potężne okręty liniowe jak brytyjski HMS Victory oraz chyba najpiękniejsze i najszybsze żaglowce jakimi były klipry herbaciane, które w II poł. XIX w. transportowały z Dalekiego Wschodu herbatę i ceramikę. Ich prędkość miała niebagatelne znaczenie, załodze najszybszego statku płacono najwięcej za herbatę i ją nagradzano. Jednym z najbardziej znanych kliprów był Cutty Sark.

XIX w. to jednak także okres rewolucji przemysłowej także w żegludze wodnej, kiedy to pojawiają się i zaczynają zdobywać popularność parowce. Rok 1807, kiedy swój pierwszy rejs miał amerykański statek parowy Clermont, jest uznawany za rok narodzin żeglugi parowej. Szybko pojawiają się ogromne statki pasażerskie, których przykładem jest wspomniany już wcześniej Titanic, ale i okręty wojenne z żelaza i stali jak przystało na erę przemysłową. Już początkiem XX wieku zwodowano pierwszy pancernik nowej ery HMS Dreadnought, wkrótce pojawiły się też pierwsze okręty podwodne (np. U-9, U-21). Dla ich rozwoju duże znaczenie miało wykorzystanie do napędu silników spalinowych. Wspomniane typy jednostek odegrały istotną rolę w trakcie I wojny światowej. Okres międzywojenny i okres II wojny światowej przyniosły dalszy rozwój pancerników: niemieckich Admiral Scheer, Admiral Graf Spee czy Scharnhorst, brytyjskich np. HMS King George V czy amerykańskich typu Iowa oraz okrętów podwodnych. Nowym typem jednostek pływających wykorzystywanych przez armie były lotniskowce, okręty, które stanowiły bazę dla stacjonujących na nich myśliwców. Można tu wymienić chociażby japoński akagi, amerykańskie USS Independence, USS Princeton czy USS Essex.

Po II wojnie światowej wciąż sięgano po nowe zdobycze techniki w rozwoju statków. Przede wszystkim zastosowano napęd atomowy (USS Long Beach, USS Enterprise czy lodołamacz Lenin). Okręty podwodne zmieniły się w pływające fortece o ogromnych rozmiarach, wyposażone w rakiety balistyczne, a statki transportowe i pasażerskie osiągnęły niespotykane wcześniej rozmiary i stały się prawie samodzielnymi pływającymi wyspami (The Queen Elizabeth II, Colombo Express).

Szeroki wybór modeli statków i okrętów oferowany przez nasz sklep pozwoli każdemu miłośnikowi tej gałęzi modelarstwa znaleźć coś dla siebie, bez względu na preferencje co do okresu czy koloru bandery.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium