Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Polityką prywatności, którą znajdziesz na dole strony internetowej naszego sklepu.
TAMIYA 61026 - 1:48 Sea Harrier FRS.1
Opis
Plastikowy model do sklejania brytyjskiego samolotu bliskiego wsparcia Sea Harrier FRS.1.
Skala modelu: 1/48.
W skład zestawu wchodzą:
- ramki z częściami do sklejenia
- arkusz kalkomanii
- instrukcja składania modelu wraz z prezentacją możliwych wersji malowania
Zestaw nie zawiera kleju i farb.
Model wymaga samodzielnego sklejenia części.
W tym celu pomocna będzie instrukcja załączona do modelu, która przedstawia kolejność wycinania i sklejania części. Instrukcja zawiera też sugestie dotyczące wyboru farb do malowania zestawu. Ostatnim etapem budowy modelu jest naniesienie na jego powierzchnię kalkomanii dołączonych do zestawu zgodnie z przedstawionym schematem.
Do budowy modelu niezbędne będą następujące podstawowe narzędzia:
- cążki lub skalpel modelarski
- pilniki lub papier ścierny o kilku gradacjach
- pędzelki o różnej grubości
- klej modelarski do plastiku
- zestaw farb według instrukcji lub dobrany według potrzeb z pomocą pracownika naszego sklepu modelarskiego
- jeśli model zawiera części żywiczne lub metalowe potrzebny będzie do nich klej cyjanoakrylowy
Model wykonany przez japońską firmę Tamiya znaną z wysokiej jakości produktów, zarówno modeli jak i narzędzi stosowanych w modelarstwie. Modele Tamiyi polecamy dla początkującyh użytkowników z racji bardzo dobrego spasowania elementów i projektowania części tak, by jak najbardziej ułatwić modelarzowi pracę nad zestawem. Tamiya jest obecna na rynku modelarskim od lat '60 XXw stając się marką-ikoną modelarstwa redukcyjnego.
Hawker Siddeley Harrier to brytyjski samolot rozpoznawczy i bliskiego wsparcia, posiadający zdolność krótkiego i pionowego startu i lądowania
Początkowo produkowany przez Hawker Siddeley, następnie BAe. W wersji morskiej oznaczony Sea Harrier, a w USA jako AV-8A Harrier.
Pierwowzór Harriera opracowano w 1957 roku.
Rewolucyjnym rozwiązaniem zastosowanym w maszynie Hawker P.1127 było użycie wektorowanego ciągu z napędzającego samolot silnika turbowentylatorowego, do uzyskania własności pionowego startu i lądowania. Pierwszy pionowy start maszyny odbył się 21 października 1960 roku.
Po powstaniu z połączenia Hawker Aircraft i Armstrong-Siddeley firmy Hawker Siddeley Aviation, samolot Hawker P.1127 został przemianowany na Kestrel.
Nowy Kestrel posiadał ukośne skrzydła, większą część ogonową i powiększony kadłub przystosowany do zamontowania silnika Pegasus o ciągu 85 kN. Ze względu na duże zainteresowanie maszyną ze strony Stanów Zjednoczonych i Niemiec, utworzono specjalny dywizjon testowy, w którego skład wchodzili piloci wojskowi z Wielkiej Brytanii, Niemiec Zachodnich i Stanów Zjednoczonych.
W 1966 roku brytyjski RAF zamówił 60 maszyn, które jako samoloty serii informacyjnej weszły do służby w połowie 1967 roku.
W kolejnych latach Harrier, bo taką nazwę ostatecznie przyjęto dla samolotu wiele kolejnych wersji służyło w lotnictwie Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Hiszpanii i Indii.
Pierwszym produkcyjnym modelem powstałym na bazie Kestrela był szturmowy Harrier GR Mk.1, który wszedł do służby w RAF w 1969 roku. Przy okazji testów własności manewrowych maszyny opracowano techniki operowania wektorowanym ciągiem silnika w locie poziomym i podczas ewolucji przy użyciu wektorowania ciągu w locie na wprost, niemożliwych do wykonania na konwencjonalnych samolotach, a pozwalających skutecznie wymanewrować wrogie maszyny i pociski kierowane.
FRS.1 to zamówiona w 1975 roku przez brytyjską Royal Navy wersja morska pokładowa samolotu Harrier. FRS.1 był zbudowany na podstawie Harriera GR.3, ale posiadał większą i bardziej wypukłą osłonę kabiny zapewniającą lepszą widoczność, konieczną do wykonywania zadań obrony powietrznej. Kadłub maszyny był dłuższy w części dziobowej ze względu na umieszczenie w nim radaru Blue Fox firmy Ferranti (obecnie produkowany przez BAE Systems). Wymieniono również wszystkie elementy z szybko korodującego magnezu na wykonane z odpornych na sól morską stopów metali. Pierwsze z 57 zamówionych przez marynarkę maszyn FRS.1 weszły do służby w 1978 roku. W 1982 roku samoloty tej wersji odegrały znaczącą rolę w wojnie o Falklandy-Malwiny operując z pokładów lotniskowców HMS "Invincible" i HMS "Hermes".
Dane techniczne samolotu Harrier :
- długość: 14,24m
- rozpiętość: 7,70m
- napęd: 1 × Rolls-Royce Bristol Pegasus 11 Mk.103, turbowentylatorowy
- moc silnika: 95,6 kN (9750 kG)
- prędkość maksymalna: 1175km/h
- prędkość wznoszenia: 100m/s
- pułap: 15 000m
- zasięg: 670
- 2 × Działko ADEN kal. 30 mm w zasobnikach, AS-37 Martel przeciwokrętowy pocisk rakietowy, AIM-9 Sidewinder,
bomby różnych rodzajów, zasobniki do misji rozpoznawczych, dodatkowe zbiorniki paliwa
Atrybuty produktu
Skala | 1/48 |
Rodzaj | Wojskowe |
Okres | Po 1945 roku |
Kraj | Wielka Brytania |
Typ samolotu | Szturmowe |
Napęd | Odrzutowe |
Układ płatu | Górnopłaty |
Ilość silników | Jednosilnikowe |
Opinie o produkcie (0)
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
9,59 zł
Cena regularna:
10,90 zł
Wyświetlane są wszystkie opinie, o ile są zgodne z regulaminem sklepu i nie zawierają linków do innych stron. Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.