Producenci

FLYHAWK 1163 - 1:700 HMS Jupiter

Dostępność: 1 szt.
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 89,90 zł 89.90
ilość szt

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Model plastikowy do sklejania brytyjskiego niszczyciela HMS Jupiter

  • Producent - Flyhawk
  • Nr. katalogowy producenta - 1163
  • Skala modelu: 1/700

W skład zestawu wchodzą:

  • ramki z częściami do sklejenia
  • instrukcja składania modelu wraz z prezentacją możliwych wersji malowania
  • arkusz kalkomanii

Zestaw nie zawiera kleju i farb niezbędnych do wykonania modelu.

Model został wykonany przez chińską firmę Flyhawk znaną z wysokiej jakości produktów, zarówno modeli jak i elementów fototrawionych stosowanych w modelarstwie. Modele Flyhawka polecamy dla modelarzy w każdym stopniu zaawansowania.

Model wymaga samodzielnego sklejenia części. W tym celu pomocna będzie instrukcja załączona do modelu, która przedstawia kolejność wycinania i sklejania części. Instrukcja zawiera też sugestie dotyczące wyboru farb do malowania zestawu. Ostatnim etapem budowy jest naniesienie na jego powierzchnię kalkomanii dołączonych do zestawu zgodnie z przedstawionym schematem.

Do budowy modelu niezbędne będą następujące podstawowe narzędzia:

  • cążki lub skalpel modelarski
  • pilniki lub papier ścierny o kilku gradacjach
  • pędzelki o różnej grubości
  • klej modelarski do plastiku
  • klej cyjanoakrylowy do klejenia elementów fototrawionych
  • zestaw farb według instrukcji lub dobrany według potrzeb z pomocą pracownika naszego sklepu modelarskiego

 

HMS Jupiter - brytyjski niszczyciel okresu II wojny światowej, należący do typu J, w służbie w latach 1939-1942. Nosił znak taktyczny F85. W odróżnieniu od innych niszczycieli tego typu, służył także na Dalekim Wschodzie, gdzie został zatopiony 27 lutego 1942.

Stępkę pod budowę okrętu położono 28 września 1937 w stoczni Yarrow & Company w Scotstoun w Glasgow we Szkocji, kadłub wodowano 27 października 1938.

„Jupiter” wszedł do służby tuż przed wybuchem II wojny światowej, w skład 7. Flotylli Niszczycieli komandora Philipa Macka, bazującej po wybuchu wojny w ujściu rzeki Humber, jako część sił Humber Force, a następnie Home Fleet. Przez pierwsze miesiące wojny niszczyciele flotylli patrolowały i pełniły służbę eskortową na Morzu Północnym. W kwietniu 1940 „Jupiter” wziął udział w kampanii w Norwegii, m.in. wychodząc w morze 7 kwietnia w kierunku Norwegii ze Scapa Flow w osłonie głównych sił floty adm. Forbesa (z okrętami liniowymi HMS „Rodney”, „Valiant” i „Repulse”). Po kampanii, „Jupiter” został przydzielony do 5. Flotylli Niszczycieli Home Fleet komandora Louisa Mountbattena.

31 sierpnia 1940 „Jupiter” pod flagą komandora Mountbattena wraz z HMS „Jackal”, „Kelvin” i „Vortigern” osłaniał niszczyciele 20. Flotylli w akcji minowania wód holenderskich na północny zachód od Texel, podczas której utracono na niemieckich minach niszczyciele „Esk” i „Ivanhoe”, a „Jupiter” brał udział w akcji holowania uszkodzonego HMS „Express”.

W nocy 11–12 października 1940 „Jupiter” wziął udział w operacji Medium, ostrzeliwując wraz z pancernikiem HMS „Revenge” i niszczycielami 5. Flotylli port w Cherbourgu. W nocy 17-18 października wraz z niszczycielami 5. Flotylli wziął udział w potyczce z niemieckimi niszczycielami „Hans Lody”, „Karl Galster” i „Friedrich Ihn”, bez strat po obu stronach.

29 listopada 1940 wziął udział wraz z HMS „Javelin”, „Kashmir”, „Jackal”, i „Jersey” w potyczce z niemieckimi niszczycielami „Karl Galster”, „Hans Lody” i „Richard Beitzen”, urządzającymi rajd pod brytyjskie wybrzeże, podczas której uszkodzony został brytyjski niszczyciel „Javelin”[4].

29-30 grudnia 1940 osłaniał wraz z niszczycielami „Kashmir” i „Jersey” operację GQ stawiania min w Zatoce Biskajskiej przez stawiacz min HMS „Adventure”.

W styczniu 1941 „Jupiter” i „Jersey” zostały wysłane do Gibraltaru i między 6 a 11 lutego 1941 brały udział w operacji Grog, osłaniając Zespół H (okręty liniowe HMS „Renown” i HMS Malaya, lotniskowiec HMS „Ark Royal”, krążownik HMS „Sheffield” i niszczyciele), atakujący 9 lutego porty włoskie w Genui (okręty artyleryjskie) i Livorno (lotnictwo pokładowe). 3 marca 1941 „Jupiter” powrócił do Wielkiej Brytanii.

W I połowie 1941 „Jupiter” został przydzielony do 6. Flotylli Niszczycieli Home Fleet. Brał udział w operacji przeciw niemieckiemu pancernikowi „Bismarck”, eskortując pancerniki HMS „King George V” i „Rodney” już po starciu, 28 maja 1941. Brał następnie udział z niszczycielami HMS „Bedoiun” i „Tartar” oraz krążownikiem „Nigeria” w poszukiwaniu i przechwyceniu 28 czerwca 1941 niemieckiego statku rozpoznania pogodowego „Lauenberg” koło Jan Mayen.

We wrześniu „Jupiter” został przeniesiony do 14. Flotylli Niszczycieli Floty Śródziemnomorskiej w Aleksandrii, dokąd dopłynął, wokół Afryki, 25 września[6]. Nocą 21/22 października ostrzeliwał wraz z „Jervis” i „Kandahar” stanowiska artylerii koło Tobruku, a 23 października z „Napier”, „Nizam” i „Hasty” bombardował Sollum.

W listopadzie 1941 „Jupiter” wraz z niszczycielem HMS „Encounter” został przydzielony do eskorty okrętów liniowych HMS „Prince of Wales” i „Repulse”, przerzucanych na Daleki Wschód (Zespół G - Force G). 29 listopada niszczyciele przybyły do Kolombo na Cejlonie, następnie spotkały się z okrętami liniowymi na morzu i 2 grudnia 1941 przybyły do Singapuru. Dowódcą okrętu był wówczas kmdr ppor. Norman Thew.

W chwili przystąpienia Japonii do wojny po stronie Osi 7 grudnia 1941, „Jupiter” znajdował się w remoncie w Singapurze i nie wziął udziału w rajdzie Zespołu Z i bitwie pod Kuantanem. Wszedł następnie w skład międzynarodowego zespołu alianckiego ABDA, na wodach Indonezji. Używany był głównie w służbie eskortowej. 17 stycznia 1942, eskortując transportowiec wojska USS „Mount Vernon”, wykrył w cieśninie Sunda japoński okręt podwodny I-60 (dawniej podawano I-160), atakując go najpierw bombami głębinowymi, a po jego uszkodzeniu i wypłynięciu oraz następującym pojedynku artyleryjskim, zatopił go ogniem dział. Odniósł przy tym sam uszkodzenia dziobowych dział od ognia działa 120 mm japońskiego okrętu i zginęło trzech marynarzy. 12-13 lutego eskortował atakowane przez lotnictwo statki ewakuujące uchodźców z Singapuru na Jawę, transportując ich także samemu na pokładzie.

Wziął udział w bitwie na Morzu Jawajskim, podczas której zatonął 27 lutego 1942 ok. 21.25 na własnej (holenderskiej) zagrodzie minowej, postawionej przez stawiacz min „Gouden Leeuw" u północnego wybrzeża Jawy, na pozycji 6°45′S 112°06′E. Zginęło 96 członków załogi (dowódca ocalał). Część uratowanych trafiła później do japońskiej niewoli, gdzie część zginęła.

 

Dane taktyczno-techniczne

Wyporność     standardowa: 1760 t
pełna: 2330 t
Długość     108,6 m
Szerokość     10,8 m
Zanurzenie     3,9 m
Napęd
2 turbiny parowe o mocy łącznej 40 000 KM,
2 kotły parowe Admiralicji,
2 śruby
Prędkość     36 w
Zasięg     5500 mil morskich przy 15 w
Uzbrojenie
6 x 120 mm (3xII),
4 x 40 mm plot (1xIV),
8 wkm 12,7 mm plot (2xIV),
10 wt (2xV), bg, 2 mbg
Załoga     218

 

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Produkty w promocyjnych cenach
ZVEZDA 3519 - 1:35 M3 Armored Scout Car
ZVEZDA 3519 - 1:35 M3 Armored Scout Car
72,90 zł 64,15 zł
szt
ZVEZDA 3632 - 1:35 German WWII Single BMW R12 w/Crew
ZVEZDA 3632 - 1:35 German WWII Single BMW R12 w/Crew
43,90 zł 38,63 zł
ZVEZDA 4803 - 1:48 Lavoczkin La-5
ZVEZDA 4803 - 1:48 Lavoczkin La-5
77,90 zł 68,55 zł
ZVEZDA 7264 - 1:72 Petlyakov Pe-8 Soviet Bomber
ZVEZDA 7264 - 1:72 Petlyakov Pe-8 Soviet Bomber
110,90 zł 97,59 zł
ZVEZDA 8028 - 1:72 French Foot Artillery 1810-1814.
ZVEZDA 8028 - 1:72 French Foot Artillery 1810-1814.
47,90 zł 42,15 zł
szt
Inni klienci kupili również
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium